Välkommen till min blogg

Välkommen till min blogg

Jag är politiker som arbetar för att fördjupa demokratin i Sverige. Min grund övertygelse är att alla i Sverige ska få samma möjligheter och ingen diskriminering får förekomma.

Trygghet och grundvärderingar som vilar på en socialliberal politik kan vi inte kompromissa med.

Dessa saker kämpar jag för.

2013-01-10

Nyttårshälsning




Det nya året har börjat med fler tankar och idéer om hur jag vill påverka politiken på Lidingö. Jag tänkte först på vart jag kan få mandat och underlag.
I demokratin är det folket som styr. Folket vet och bestämmer om vilka frågor som är angelägna för dem. Frågor om jobb, vård, integration m.m. Frågor som förbättrar livssituation.

Ett möte mellan politiker och medborgare blir så viktigt, tycker jag.

Jag gick sedan förra veckan runt, med vykort där folkpartiet Lidingö hälsar lidingöborna Gott Nytt år. Andra folkpartister har gjort detsamma.

Det blev en utdelning till varje hem och trevliga samtal med medborgarna. Detta kommer jag att fortsätta med och till många hushåll på Lidingö.

1 kommentar: